miércoles, 28 de octubre de 2009

Charmin, una marca de paper higiènic, organitza un “reality show” online

Charmin és una marca de paper higiènic i de tovalloletes humides de la companyia Procter & Gamble. Novament, la companyia llançarà una nova campanya per aquesta marca anomenada “Enjoy the go”. Per això, actualment, aquesta companyia està buscant a cinc persones amb la finalitat de que aquestes restin en un bany al llarg de cinc setmanes, concretament, des del 23 de novembre fins el 31 de desembre. El bany es trobarà situat a Times Square, a Nova York.

Les cinc persones escollides hauran d’interactuar amb els usuaris d’aquest bany. Totes les diverses experiències que visquin al llarg d’aquest temps les hauran d’explicar al públic en general. Per això, utilitzaran els seus blogs, la pàgina web de Charmin i els seus perfils de Facebook. Aquests els hauran d’actualitzar freqüentment a través de fotografies, vídeos i comentaris.

L’elecció d’aquestes persones tindrà lloc el 5 de novembre a l’Hotel Hilton de Nova York. Els cinc escollits seran recompensats amb una quantitat de 10.000 dòlars.

Charmin no és la primera vegada que realitza una acció com aquesta (instal·lar un bany o “pop- up” a Times Square) per tal de promocionar i donar a conèixer els seus productes entre el seu públic objectiu:

- 2000: el primer bany equipat amb productes Charmin va arribar a la fira estatal de l’estat d’Ohio. Se li va oferir a les famílies un bany renovat, acabat de pintar i net, equipat amb Charmin Ultra.

- 2001: els banys equipats amb productes Charmin (“Charminized”), els quals són coneguts actualment com Potty Palooza, es van deixar veure en quinze fires estatals més grans.

- 2006: Charmin va revelar els primers banys públics de luxe, completament equipats a Times Square per la temporada nadalenca. Els banys Charmin oferien instal·lacions accessibles i adaptades per famílies a àrees d’alt tràfic durant la temporada més ocupada de l’any. Els banys van ser utilitzats per més de 330.000 persones de tot el món.

Però, el que sí que és novedós és que, per una banda, utilitza per primera vegada a consumidors com a prescriptors de la campanya. Per altra banda, la forma en la que ho promociona, a través d’Internet.

Des del meu punt de vista, es tracta d’una acció original. Aquesta es podria comparar amb qualsevol “reality show” televisiu. La diferència és que, com he dit anteriorment, aquest només es podrà seguir via online. És una manera diferent de donar a conèixer un producte utilitzant totes les oportunitats que ofereix aquest mitjà. A través d’aquesta acció la marca estarà en contacte amb els consumidors gràcies a la interacció entre aquests i els cinc concursants al llarg de les cinc setmanes.


No hay comentarios:

Publicar un comentario