jueves, 22 de octubre de 2009

La publicitat online i el temps d’interacció

Recentment, s’ha publicat un estudi sobre la publicitat on line que té en compte el temps d’interacció. Aquest estudi anomenat “Tendencias en tiempo y atención en la publicidad en Internet” ha estat realitzat per Eyeblaster a partir d’una mostra de 42.000 milions d’impressions multimèdia de tots els formats i zones del món durant set mesos, entre setembre de 2008 i març de 2009.

En aquest, s’han estudiat diversos aspectes relacionats amb el temps mig que els consumidors passen intencionadament en els anuncis d’Internet. En primer lloc, han pogut concloure que els internautes passen casi el doble de temps d’interacció quan els banners tenen vídeos: dels 37,7 segons en els banners sense vídeo passen als 71,51 segons quan sí que n’hi ha. En segon lloc, el temps d’interacció és màxim pel matí i aconsegueix el moment més àlgid a les 9h, però no tant com a l’hora de menjar, quan generalment juguen amb els anuncis durant més temps. El temps d’interacció va descendent fins arribar a les 20h que és quan es dóna la caiguda més brusca. En tercer lloc, pel que fa als formats publicitaris, les dades de l’estudi revelen que els anuncis del Messenger són els que millors resultats ofereixen, a l’aconseguir una mitjana de 82,98 segons en comparació amb els roba pàgines (73,46 segons), els banners (58,71 segons) i els skyscrapers (37,57 segons).

Tal i com mostren els resultats de l’estudi, els usuaris d’Internet busquen l’entreteniment i, per això, resten més temps davant d’un banner que té vídeo que d’un que no en té. La raó és que és més interessant pels usuaris veure una mini pel·lícula de pocs segons que un conjunt d’imatges fixes mostrades una darrere de l’altra. També, és coherent que els usuaris dediquin més temps a interactuar amb els anuncis durant el matí ja que és en aquest període de temps quan les persones estem més despertes i actives, recentment descansades. En canvi, a llarg del dia, sobretot al vespre, el temps descendeix ja que les persones estem més cansades i, potser, estem saturades de tants anuncis. El fet de que conclogui que hi dediquem molt temps durant l’hora de menjar se’m fa estrany perquè no crec que les persones realitzin els àpats importants davant de l’ordinador. Per últim, referent als formats publicitaris, és lògic que els anuncis del Messenger siguin els que millors resultats obtinguin ja que és utilitzat per un gran nombre d’usuaris. A més a més, aquest és utilitzat, en gran part, per joves i adolescents, públic al qual van dirigides la majoria de campanyes.

Es pot descarregar l'estudi a:

http://www.eyeblaster.com/Forms/Analytics_Bulletin_Issue4_Dwell_Time/index.html?utm_source=Press%2B-%20Summary&utm_medium=PR&utm_campaign=Analytics%2BBulletin%204

No hay comentarios:

Publicar un comentario