lunes, 2 de noviembre de 2009

Els mitjans interactius són el tercer suport publicitari a Espanya

L’empresa Interactive Advertising Bureau ha realitzat un estudi conjuntament amb PicewaterHouseCoopers per tal de conèixer la inversió realitzada en els mitjans de comunicació per part dels anunciants espanyols. Els resultats obtinguts revelen que els mitjans interactius són ja el tercer suport publicitari amb un 11,3% de la quota de mercat, per darrere de la televisió i els diaris, amb un percentatge d’inversió del 42,9% i del 19,4% respectivament.

A més a més, cal remarcar que durant el primer semestre del 2008, la inversió en mitjans digitals va ser de 315,01 milions, molt similar a la xifra registrada durant el mateix període del 2009, que va ser de 313,87 milions d’euros. Per tant, s’ha donat un descens únicament del 0,36%. Es tracta d’un percentatge poc elevat en comparació al percentatge de descens de la resta de mitjans, 28%.

La publicitat a Internet suposa un 99,5% de la inversió de la xifra total, mentre que la de Mobile Internet representa el 0,5%. Els enllaços patrocinats a buscadors van tenir una inversió de 172,35 milions d’euros (54,91%) mentre que la dels formats gràfics va ser de 141,52 milions (45,09%). Per una banda, els enllaços patrocinats a buscadors han registrat un creiexement del 7,9%. Per altra banda, els formats gràfics han registrat un descens del 4% respecte el primer semestre de 2008.

Els sectors de major inversió en publicitat i marketing en mitjans interactius durant aquest semestre van ser els de transports, viatges i turisme, telecomunicacions, automoció, mitjans de comunicació, ensenyament i cultura, i finances.

Cada vegada, és més evident que aquest mitjà de comunicació anirà guanyant més quota de mercat en relació als altres mitjans fins a ocupar el primer lloc. És un mitjà que ofereix als anunciants diferents formats per tal d’arribar al públic objectiu desitjat, i permet la realització d’accions extraordinàries, originals i diferenciadores. És el principal mitjà en oferir interactivitat entre l’anunciant i el públic, un factor cada vegada és més important amb la finalitat d’aconseguir una bona i estreta relació amb el consumidor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario