viernes, 20 de noviembre de 2009

El mòbil es converteix, juntament amb Internet, en el mitjà de comunicació que més creix a Espanya

Accenture i Mobile Marketing Association Spain han elaborat un estudi d’Inversió en Marketing i Publicitat Mòbil. Els resultats d’aquest estudi conclouen que el volum de mercat del marketing mòbil ascendeix a 32,3 milions d’euros, un 13,2% més respecte l’any passat.

Els sectors que lideren la inversió en marketing mòbil són els sectors de l’automoció (amb 5,2 milions d’euros), transports i viatges (amb 4,2 milions d’euros) i bellesa i higiene (amb 2,9 milions d’euros).

Cal destacar també que dels 32,3 milions d’euros d’inversió en aquest sector, 12,5 milions s’han destinat a la compra de mitjans; 14,8 milions a la tecnologia i producció i, finalment, els 4,8 milions restants, a creativitat.

Referent als formats, en primer lloc trobem Internet mòbil, el qual és el que té major pressupost (11,6 milions d’euros). En segon lloc, trobem el mercat de les aplicacions i la missatgeria mòbil. Per últim, trobem la tecnologia bluetooth i els codis bidimensionals. Pel que fa aquest darrer, cal afegir que la inversió ha decrescut respecte l’any anterior.

Com a exemple d’això, m’agradaria parlar sobre la nova aplicació de Toyota per l’iPhone, la qual permet dibuixar sobre una pantalla digital que es troba a Times Square, a Nova York.

Els usuaris d’iPhone que es trobaven passejant per Times Square del 26 al 28 d’octubre van poder comprovar com funciona la nova aplicació gratuïta que ha llançat Toyota per aquest telèfon mòbil. El propietari d’aquest podia realitzar dibuixos que es projectaven a la pantalla digital de Reuters, una agència d’informació que proporciona notícies de tot el món a diaris i cadenes televisives. Aquests dibuixos es projectaven en l’ordre en el que es rebien.

L’eina de dibuixar és només una de les quatre eines que té aquesta nova aplicació. Les altres tres permeten realitzar un tour per l’interior del cotxe a través del moviment del mòbil, interactuar amb la càmera amb els anuncis impresos a les revistes del Toyota Prius i jugar amb l’acceleròmetre.

Aquesta aplicació forma part de la campanya anomenda “Harmonía entre el Hombre, la Naturaleza y la Máquina” per la tercera generació d’aquest model híbrid. A més a més d’aquesta aplicació, també existeix una campanya impresa, un site pel mòbil i un perfil a Facebook.





No hay comentarios:

Publicar un comentario